Par mums

LNPAA statūti

Sabiedriskās organizācijas (biedrības)
"LATVIJAS NAMU PĀRVALDĪTĀJU UN APSAIMNIEKOTĀJU ASOCIĀCIJA"
Statūti /jaunā redakcija/

Ar labojumiem un grozījumiem pieņemti
asociācijas dalībnieku kopsapulcē 2010.gada 14.maijā


1.nodaļa
VISPĀRĒJIE NOTEIKUMI
1.1. Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācija, turpmāk tekstā ASOCIĀCIJA ir sabiedriska
organizācija, kas apvieno fiziskas un juridiskas personas visā Latvijas Republikā, kuras ieinteresētas kopīgu mērķu
sasniegšanā nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un apsaimniekošanā.
Sabiedriskās organizācijas nosaukums latviešu valodā ir: LATVIJAS NAMU PĀRVALDĪTĀJU UN
APSAIMNIEKOTĀJU ASOCIĀCIJA (saīsināti LNPAA) angļu valodā - ASSOCIATION OF MANAGEMENT AND
ADMINISTRATION OF LATVIAN HOUSING (AMALH).
1.2. Asociācijas darbības teritorija - Latvijas Republika.
1.3. Asociācijas juridiskā adrese: Ieriķu iela 42, Rīgas, LV - 1084, Latvijas Republika.
1.4. Asociācija ir juridiska persona, tai ir patstāvīga bilance, savi norēķinu konti bankās, atsevišķa manta, ieskaitot
intelektuālo īpašumu, zīmogs ar organizācijas nosaukumu valsts valodā, emblēma, tā var savā vārdā iegūt nemantiskas
tiesības un uzņemties pienākumus, tā var būt prasītāja un atbildētāja, kā arī trešā persona tiesā vai šķīrējtiesā,
starptautiskajās tiesu iestādēs.
1.5. Asociācija atbild par savām saistībām ar visu tai piederošo mantu, asociācijas dalībnieki atbild par asociācijas
saistībām tikai ar asociācijā ieguldīto īpašumu, asociācija neatbild par asociācijas dalībnieku vai trešo personu
saistībām.
1.6. Asociācijas dibināšanu, darbību, reorganizēšanu un likvidēšanas kārtību reglamentē Latvijas Republikas
Satversme, Biedrību un nodibinājumu likums, citi likumi, Ministru Kabineta noteikumi, citi normatīvie akti un šie
statūti.
1.7. Asociācijai ir tiesības Latvijas Republikas likumdošanā un šajos statūtos paredzētajā kārtībā iegūt kustamo un
nekustamo īpašumu, veikt saimniecisko darbību.
1.8. Asociācijai ir tiesības apvienoties ar citām sabiedriskajām organizācijām. Asociācijai ir tiesības kļūt par citas
sabiedriskās organizācijas (tajā skaitā nodibinājuma) biedru un/vai dibinātāju.
1.9. Asociācija ir dibināta uz nenoteiktu laiku.
1.10. Asociācija iegūst juridiskas personas tiesības ar dienu, kad tā reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistrā.

2.nodaļa
ASOCIĀCIJAS DARBĪBAS MĒRĶI UN UZDEVUMI
2.1. Asociācijas mērķi ir:
2.1.1 apvienot nekustamā īpašuma pārvaldīšanas - apsaimniekošanas nozarē un saistībā ar to darbojošās
uzņēmējsabiedrības (uzņēmumus), institūcijas un speciālistus, lai veiktu Latvijas sabiedrības interesēs mērķtiecīgu
darbību valsts, pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošā nekustamā īpašuma pārvaldīšanas - apsaimniekošanas
kvalitātes uzlabošanu, lai tā atbilstu Eiropas Savienības valstu noteiktajiem standartiem;
2.1.2. apvienot asociācijas dalībniekus kopīgiem mērķiem, uzdevumiem un pasākumiem;
2.1.3. pārstāvēt un aizstāvēt asociācijas dalībnieku intereses visā Latvijas Republikas teritorijā, visās valsts,
pašvaldību, tiesu, kā arī jebkurās administratīvās un cita veida iestādēs, ja nepieciešams;
2.1.4. asociācijas dalībnieku mērķis ir izveidot šo organizāciju par visautoritatīvāko organizāciju, kas apzina un
izvērtē uzskatus par Latvijas nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas jautājumiem un nepieciešamības
gadījumā veic aktīvu darbību problēmu risināšanā, iesaistoties Latvijas Republikas likumdošanas procesā -
sagatavojot un iesniedzot priekšlikumus par aktuālu problēmu risināšanu valsts pārvaldes un varas institūcijas.
2.1.5. asociācijas biedriem ir tiesības savas reģionālās teritoriālās piederības ietvaros biedroties, veidojot Asociācijas
reģionālās nodaļas;
2.2. Asociācijas darbības uzdevumi savu mērķu sasniegšanai ir:
2.2.1. organizēt asociācijas dalībnieku kopsapulces un pasākumu visdažādāko nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un
apsaimniekošanas jautājumu un problēmu apspriešanai, risināšanai, priekšlikumu sagatavošanai, izskaidrošanai;
2.2.2. veicināt asociācijas dalībnieku pieredzes apmaiņu un sniegt konsultācijas;
2.2.3. izveidot tehnisko bibliotēku pieredzes apmaiņas nolūkos;
2.2.4. piedalīties normatīvo aktu sagatavošanā un veicināt aktuālo problēmu risināšanu likumdošanas ceļā;
2.2.5. sniegt metodisku palīdzību asociācijas dalībniekiem un Latvijas un ārvalstu sabiedrībai par Latvijas nekustamā
īpašuma pārvaldīšanu un apsaimniekošanu;
2.2.6. veicināt speciālistu regulāru un mērķtiecīgu kvalifikācijas paaugstināšanu un sistemātisku pieredzes apmaiņu,
izsniegt kvalifikācijas atbilstības sertifikātus asociācijā vai valstī noteiktā kārtībā;
2.2.7. saglabāt un celt nekustamā īpašuma apsaimniekošanas nozares prestižu;
2.2.8. piesaistīt asociācijai jaunus, šajā nozarē darbojošos uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības) un fiziskas personas;
2.2.9. pārstāvēt asociācijas dalībnieku kolektīvo viedokli, iepazīstināt ar to un ar asociācijas darbību citas sabiedriskās
organizācijas, valsts un pašvaldību institūcijas;
2.2.10. nostiprināt asociācijas dalībnieku savstarpējo sapratni un uzticību, pārstāvēt un aizstāvēt asociācijas dalībnieku
profesionālās, sociālās un juridiskās intereses, palīdzēt tās risināt saskaņā ar LR likumdošanu un sadarbojoties ar
juridiskām un fiziskām personām;
2.2.11. uzturēt kontaktus ar citām Latvijas sabiedriskajām organizācijām, tajā skaitā Latvijas Pašvaldību savienību u.c.
2.2.12. nodibināt un uzturēt sakarus ar radniecīgām starptautiskajām, nacionālajām un profesionālajām organizācijām
un citiem partneriem ārvalstīs.
2.3. Asociācija darbības mērķu un uzdevumu izpildei:
2.3.1. organizē darba grupas, komisijas un komitejas;
2.3.2. organizē sanāksmes, simpozijus, seminārus, kursus, konferences, tematiskus sarīkojumus, klubus, tehniskas
ekskursijas, izstādes, bibliotēkas, konkursus, loterijas un citus līdzīga satura pasākumus;
2.3.3. sekmē labāko tehnoloģiju un citu sasniegumu pārnesi nozares attīstībai;
2.3.4. iesaista dalībniekus aktīvai darbībai;
2.3.5. organizē dalībnieku sporta un atpūtas pasākumus;
2.3.6. iespēju robežās iesaista dalībniekus ar vides saglabāšanu un aizsardzību saistītos pasākumos;
2.3.7. iegādājas un uztur kārtībā nepieciešamo kustamo un nekustamo mantu;
2.3.8. sadarbojas ar citām institūcijām un organizācijām;
2.3.9. sekmē dalībnieku savstarpējo konfliktsituāciju atrisināšanu, goda aizstāvēšanu un izveido asociācijas goda un
šķīrējtiesu;
2.3.10. apbalvo un prēmē profesionāli un sabiedriski aktīvākos dalībniekus, sagatavo ieteikumus Valdības
apbalvojumiem;
2.3.11. veic saimniecisko darbību;
2.3.12. veic citas likumdošanā un šajos statūtos atļautās darbības.

3.nodaļa
DALĪBNIEKI, DALĪBNIEKU UZŅEMŠANAS UN IZLĒGŠANAS KĀRTĪBA
DALĪBNIEKU TIESĪBAS UN PIENĀKUMI
3.1. Par asociācijas dalībnieku var kļūt jebkura fiziska un juridiska persona, kas ieinteresēta asociācijas sekmīgā
darbībā, tās darbība saistīta ar nekustamā īpašuma pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, un kura apņemas ievērot šos
statūtus. Šīm personām Valde nosaka pārstāvniecībai asociācijā pastāvīgu delegātu skaitu. Katram asociācijas
dalībniekam ir balss tiesība, karam dalībniekam ir viena balss.
3.2. Asociācijas dibinātāji ir asociācijas dalībnieki, kas nodibinājuši asociāciju, kā arī parakstījuši dibināšanas
dokumentus.
3.3. Lai kļūtu par asociācijas dalībnieku, jāaizpilda noteiktas formas pieteikums un jāiesniedz asociācijas
sekretariātam kopā ar dokumentiem par attiecīgās juridiskās personas dibināšanu un nodarbošanos ( statūtiem ).
Sekretariāts pieņem dokumentus un nodod tos izskatīšanai Valdei.
3.4. Valdei pieteikums ir jāizskata tuvākās sanāksmes laikā, bet ne ilgāk kā mēneša laikā no visu nepieciešamo
dokumentu saņemšanas brīža. Uz Valdes sanāksmi jāuzaicina pats pieteicējs un jādod viņam vārds sava viedokļa
paušanai. Pieteicēja neierašanās nav šķērslis Valdes lēmuma pieņemšanai. Valde lēmumu pieņem atklāti vai aizklāti
balsojot, par balsošanas veidu nolemjot pirms jautājuma izskatīšanas. Valdei motivēts lēmums jāpaziņo pieteicējam
nedēļas laikā no tā pieņemšanas brīža.
3.5. Valdes lēmumu var pārsūdzēt dalībnieku kopsapulcei. Ja arī dalībnieku kopsapulce noraida pieteicēja iesniegumu,
pieteicējs nav uzņemts par asociācijas dalībnieku, un viņš var iesniegt atkārtotu iesniegumu ne ātrāk kā gadu pēc
pieteikuma noraidīšanas.
3.6. Ja Valde vai dalībnieku kopsapulce ir pieņēmusi lēmumu uzņemt pieteicēju par asociācijas dalībnieku, jaunajam
dalībniekam ir jānomaksā iestāšanās maksa kopsapulces noteiktajā apmērā.
3.7. Asociācijas dalībnieku var izslēgt no asociācijas par šādiem pārkāpumiem:
3.7.1. nav nomaksāta iestāšanās vai dalības nauda;
3.7.2. asociācijas statūtu, kopsapulces vai Valdes lēmumu nepildīšana;
3.7.3. cita darbība, kas ir pretrunā ar šajos statūtos un LR likumdošanā noteikto.
3.8. Asociācijas dalībniekam ir tiesības:
3.8.1. piedalīties asociācijas pārvaldē statūtos noteiktajā kārtībā;
3.8.2. saņemt informāciju par asociācijas darbību, tajā skaitā, iepazīties ar visu asociācijas institūciju protokoliem,
lēmumiem un rīkojumiem ;
3.8.3. piedalīties visos asociācijas organizētajos pasākumos, iesniegt priekšlikumus par asociācijas darbību un tās
uzlabošanu, aizstāvēt savu viedokli;
3.8.4. brīvi darboties citās demokrātiskās sabiedriskās organizācijās, kas nav pretrunā ar asociācijas darbības mērķiem
un principiem;
3.8.5. brīvi izstāties no asociācijas, iesniedzot rakstisku iesniegumu Sekretariātam, kas to nodod izskatīšanai Valdei.
Šādā gadījumā, kā arī asociācijas likvidācijas gadījumā, iestāšanās nauda dalībniekiem netiek atmaksāta.
3.9. Asociācijas dalībniekiem ir pienākums:
3.9.1. ievērot un pildīt asociācijas statūtus, kopsapulces un Valdes lēmumus, u.c. kopsapulces un/vai Valdes
pieņemtos, apstiprinātos dokumentus;
3.9.2. regulāri maksāt dalības maksu kopsapulces noteiktajā apmērā un noteiktā laikā;
3.9.3. ar savu aktīvu līdzdalību atbalstīt asociācijas mērķu un uzdevumu realizēšanu;
3.9.4. nepieļaut rīcību, kas grauj asociācijas reputāciju sabiedrībā;
3.9.5. jaunizveidotām juridiskajām personām uzņemšanai par asociācijas dalībnieku ar Valdes lēmumu var tikt
noteikts dalībnieka kandidāta statuss uz laiku līdz vienam gadam;
3.9.6. juridiskās un fiziskas personas, kuras ar savu sabiedrisko un tehnisko darbību devušas sevišķi lielu ieguldījumu
nozares attīstībā, var tikt uzņemtas par Goda dalībniekiem, pieņemot dalībnieku kopsapulcei lēmumu par uzņemšanu
un atbrīvojot tās no iestāšanās un dalības maksas. Goda dalībniekam ir balss tiesības.
3.10. Asociācijas dalībniekiem nav tiesības uz asociācijas peļņas daļu.

4.nodaļa
INSTITŪCIJAS
PĀRVALDES INSTITŪCIJAS
Kopsapulce
4.1. Kopsapulce ir asociācijas augstākā pārvaldes institūcija.
4.2. Kārtējās kopsapulces sasauc Valdes ievēlētais asociācijas Valdes priekšsēdētājs - pēc nepieciešamības, bet ne
vēlāk kā 6 mēnešus pēc finanšu gada beigām un vismaz vienu reizi gadā.
4.3. Ārkārtas kopsapulces sasauc asociācijas Valdes priekšsēdētājs gadījumos, kādi paredzēti statūtos, uz Valdes,
revidenta vai 1/10 dalībnieku pieprasījuma pamata ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc pieprasījuma saņemšanas.
4.4. Valdes priekšsēdētājs nosaka kopsapulces sasaukšanas laiku, vietu un dienas kārtību, ievērojot pieteikuma
prasības.
4.5. Valdes priekšsēdētāja pienākums ir izziņot kopsapulci rakstiski, telefoniski vai kā citādi, lai asociācijas dalībnieki
ziņu saņemtu ne vēlāk kā divas nedēļas pirms kopsapulces sanākšanas.
4.6. Sekretariāta pienākums ir savlaicīgi sagatavot materiālus kopsapulcei tā, lai kopsapulce noritētu lietišķi, ar
izdalītiem rakstiskiem informatīviem materiāliem, bet jautājumu izlemšana tajā notiktu pēc iespējas, balsojot par
iepriekš sagatavotu lēmumu projektu variantiem. Jautājumi, kas nav iekļauti darba kārtībā, nevar būt balsošanas
objekts.
4.7. Kopsapulci atklāj Valdes priekšsēdētājs. Atsevišķos gadījumos kopsapulci var atklāt Valdes priekšsēdētāja
vietnieks, kopsapulces sasaukšanas iniciators vai to pilnvarota persona. Persona, kas atklājusi kopsapulci, vada to līdz
kopsapulces vadītāja ievēlēšanai.
4.8. Kopsapulces sākuma daļā tiek ievēlēts protokolists, nepieciešamības gadījumā arī redakcijas un balsu skaitīšanas
komisijas, tiek apspriesti, pieņemti vai noraidīti priekšlikumi par darba kārtību un reglamentu.
4.9. Kopsapulces priekšsēdētāja pienākums ir precizēt reglamenta noteikumus, īpaši skaidri un obligāti izlemjamos
jautājumus vienmērīgi sadalīt kopsapulces darba programmā tā, lai kopsapulces darbs nebūtu pārslogots.
4.10. Kopsapulce ir pilntiesīga pieņemt lēmumus, ja lēmumu pieņemšanas brīdī kopsapulcē piedalās vairāk par pusi
balsstiesīgo dalībnieku. Asociācijas dalībnieka kandidātiem nav balsstiesību.
4.11. Kopsapulces lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk par pusi no klātesošajiem balsstiesīgajiem
dalībniekiem.
4.12. Asociācijas dalībnieki, ja viņiem ir attaisnojoši apstākļi tieši nepiedalīties kopsapulcē, ir tiesīgi veikt balsojumu
neklātienē, izmantojot pastu vai sakaru līdzekļus balsojuma dokumenta pārsūtīšanai. Balsojumam jābūt
pārbaudāmam.
4.13. Visi kopsapulces balsojumi ir atklāti, izņemot gadījumus, kad pēc Valdes vai 1/3 dalībnieku priekšlikuma
pieņem lēmumu par aizklātu balsošanu.
4.14. Kopsapulces norise tiek protokolēta. To nodrošina kopsapulces vadītājs un protokolists.
4.15. Kopsapulces protokolu paraksta kopsapulces vadītājs un protokolists. Kopsapulces protokolu noformē trīs dienu
laikā no kopsapulces norises pēdējās dienas.
4.16. Kopsapulces protokoli ir dalībniekiem atklāti, tie glabājas asociācijas lietā Valdes atrašanās vietā. Katram
dalībniekam ir tiesības pieprasīt, lai Sekretariāts izsniedz viņam protokola norakstu, kopiju vai izrakstu no tā.
Nepieciešamības gadījumā protokols reģistrējams kompetentā valsts reģistru iestādē.
4.17. Kopsapulcei ir tiesības:
4.17.1. apstiprināt asociācijas statūtus un grozījumus tajos ar 2/3 balsu vairākumu;
4.17.2. ievēlēt Valdi un apstiprināt Valdes reglamentu;
4.17.3. ievēlēt revīzijas komisiju;
4.17.4. noteikt juridisko un fizisko personu dalības maksas apmēru un apstiprināt gada ieņēmumu-izdevumu tāmi;
4.17.5. apstiprināt gada pārskatus un atskaites;
4.17.6. lemt jautājumus par mērķprogrammu veidošanu un to līdzekļu izlietošanu;
4.17.7. pārskatīt vai atcelt Valdes lēmumus, ja valdes lēmumā tiek konstatēta juridiski pamatota pretruna ar asociācijas
mērķiem un darbības principiem;
4.17.8. pieņemt lēmumu par likvidāciju un/vai reorganizāciju, un/vai dalību citā sabiedriskā organizācijā (tajā skaitā
nodibinājumā) kā biedram un/vai pieņemt lēmumu par citas biedrības vai nodibinājuma dibināšanu, kā arī izstāšanos
no sabiedriskās organizācijas (tajā skaitā nodibinājuma);
4.17.9. pieņemt lēmumu par asociācijas īpašuma (tajā skaitā kustamas mantas) atsavinšanu, apgrūtināšanu, ieķīlāšanu
un/vai galvojuma došanu;
4.17.10.izlemt citus jautājumus, kas nav pretrunā ar asociācijas mērķiem un darbības principiem.
IZPILDINSTITŪCIJA
Valde
4.22. Asociāciju pārzin un vada Valde. Pienākumu sadali starp Valdes locekļiem par asociācijas lietu vešanas kārtību
nosaka Kopsapulce ar Valdes reglamentu.
4.23. Asociācijas Valde ir asociācijas pastāvīgi funkcionējoša pārvaldes institūcija.
4.24. Asociācijas Valdi ievēl kopsapulce uz 3 gadiem.
4.25. Asociācijas Valdē ievēl 9 locekļus, kuri no sava vidus ievēl Valdes priekšsēdētāju un Valdes priekšsēdētāja
vietnieku.
4.25.1. Valdes locekļi pārstāv asociāciju kopā;
4.25.2. Valdes priekšsēdētājs un Valdes priekšsēdētāja vietnieks pārstāv asociāciju katrs atsevišķi.
4.26.Valde:
4.26.1. nodrošina kopsapulču lēmumu izpildi;
4.26.2. pārvalda, pārzina, pārstāv un vada asociācijas lietas;
4.26.3. pārvalda asociācijas mantu un rīkojas ar tās līdzekļiem un mantu atbilstoši statūtiem un kopsapulces
lēmumiem ;
4.26.4. vadoties no veicamo darbu apjoma, nosaka asociācijas struktūru, štata un ārpus štata darbinieku sastāvu pēc
amata nosaukumiem, kā arī atalgojuma personāla darba samaksas apmēru, ievērojot attiecīgos normatīvos aktus un
kopsapulces noteiktos limitus;
4.26.5. pieņem lēmumus un ieceļ asociācijas pārstāvjus darbībai citās sabiedriskās organizācijās (tajā skaitā
nodibinājumā), kurās asociācija ir biedrs un/vai dibinātājs;
4.26.6. izskata un apstiprina darba plānus, izdara izmaiņas tajos un kontrolē to izpildi;
4.26.7. veic citas asociācijai nepieciešamās darbības;
4.26.8. ved asociācijas dalībnieku reģistru, uzskaiti un veic regulāru informācijas aktualizēšanu dalībnieku reģistrā;
4.26.9. Valde ir tiesīga lemt par pilnvarojuma piešķiršanu citām personām attiecīgi par valdes kompetencē esošo
jautājumu kārtošanu, ja ir nepieciešams.
4.27. Valdes sēdes sasauc Valdes priekšsēdētājs vai vismaz trīs citi Valdes locekļi. Valdes sēdes ir lemttiesīgas, ja tajās
piedalās vairāk kā 1/2 locekļu. Valdes lēmums ir pieņemts, ja par to nobalsojis vairākums Valdes locekļu. Ja balsis
dalās uz pusēm, izšķirošā ir Valdes priekšsēdētāja balss.
4.28. Valde ir tiesīga pieņemt lēmumu par jebkuru jautājumu, kas ir saistīts ar asociācijas darbību, cik tālu tas nav
Kopsapulces ekskluzīvā kompetencē.
Valdes priekšsēdētājs
4.29. Ir atbildīgs asociācijas kopsapulcei par Valdes darbību.
4.30. Pārstāv asociāciju jebkurā institūcijā vai pasākumā bez īpaša pilnvarojuma.
4.31. Paraksta Valdes lēmumus un Valdes vārdā nosūtāmās vēstules un dokumentus.
4.32. Kontrolē asociācijas Sekretariāta darbu.
4.33. Nevar būt vienlaikus par citas asociācijas struktūrvienības vadītāju.
4.34. Ir tiesīgs sasaukt asociācijas ārkārtas kopsapulces, ierosināt kopsapulcei mainīt Valdes sastāvu pirms termiņa.
4.35. Valdes priekšsēdētāja vietnieks aizvieto Valdes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā, kā arī pārzin un kontrolē
asociācijas un tās Valdes darbības jautājumus, kas viņam uzticēti saskaņā ar Valdes reglamentu.
4.36. Valdes locekļiem par savu pienākumu veikšanu ir tiesības saņemt atlīdzību, kuras apmēru un izmaksas kārtību
nosaka Kopsapulce.
IEKŠĒJĀS REVĪZIJAS INSTITŪCIJA
Revīzijas komisija
4.36. Revīzijas komisija ir asociācijas saimnieciskās un finansiālās darbības revīzijas institūcija. Revīzijas komisiju
ievēl kopsapulce uz 3 gadiem, līdzīgi kā notiek Valdes vēlēšanas.
4.37. Revīzijas komisija sastāv no 3 locekļiem un pēc ievēlēšanas no sava vidus ievēl revīzijas komisijas
priekšsēdētāju. Revīzijas komisijas locekļi nevar būt Valdes locekļi.
4.38. Revīzijas komisija ne retāk kā reizi gadā pārbauda asociācijas saimniecisko un finansiālo darbību, revidē tās
grāmatvedību.
4.39. Revīzijas komisija pārbauda Valdes un Sekretariāta administratīvi saimnieciskās un finansiālās darbības
atbilstību statūtiem un LR tiesību aktiem.
4.40. Revīzijas komisija revīziju veic vismaz reizi gadā, dod atsauksmes par pārvaldes institūciju darbību, asociācijas
ieņēmumu-izdevumu tāmi un gada pārskatu un sniedz priekšlikumus trūkumu novēršanai un darba uzlabošanai.
Nepieciešamības gadījumā revīzijas komisija pēc savas iniciatīvas vai arī pēc kopsapulces lēmuma veic ārpuskārtas
revīziju par atsevišķiem darbības aspektiem vai arī par visu Valdes un Sekretariāta darbību kopumā.
4.41. Revīzijas komisija darbu veic kopā un lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu.
4.42. Revīzijas komisija par revīziju rezultātiem noformē aktus un sniedz ziņojumu kopsapulcei. Kopsapulce nevar
apstiprināt asociācijas gada pārskatu un bilanci bez revīzijas komisijas slēdziena.
STRUKTŪRVIENĪBAS
Sekretariāts
4.43. Sekretariāts ir asociācijas izpildstruktūra, ko izveido Valde un vada Valdes priekšsēdētājs. .
4.44. Sekretariāts sastāv no algota personāla, kas sniedz pakalpojumus asociācijas dalībniekiem tās funkciju ietvaros,
sastāda asociācijas dokumentāciju, noformē kopsapulces, Valdes lēmumus un citus dokumentus.
4.45. Sekretariāts nodrošina asociācijas grāmatvedību, lietvedību, ikdienas darbības sagatavošanu, organizāciju un
vadību.
4.46. Sekretariāta darbības robežas nosaka Valde.

5.nodaļa
FINANŠU LĪDZEKĻI,
TO IEGŪŠANAS UN IZLIETOŠANAS KĀRTĪBA
5.1. Asociācijas līdzekļus veido:
5.1.1. dalībnieku iestāšanās maksas;
5.1.2. dalības maksas;
5.1.3. juridisko un fizisko personu ziedojumi;
5.1.4. ienākumi no saimnieciskās darbības;
5.1.5. dalībnieku un citu personu mērķiemaksas atsevišķu asociācijas mērķu un uzdevumu sasniegšanai;
5.1.6. dalības maksas par piedalīšanos pasākumos;
5.1.7. citi ienākumi no finansēšanas avotiem, kas nav aizliegti ar likumiem vai citiem normatīvajiem aktiem.
5.2. Asociācijas līdzekļi saskaņā ar tās pārvaldes lēmumiem un rīkojumiem tiek izlietoti:
5.2.1. mērķu un uzdevumu īstenošanai;
5.2.2. darbinieku algošanai (ne vairāk par 5 pastāvīgi nodarbinātiem darbiniekiem, kā arī štata darbiniekus nedrīkst
algot no valsts un pašvaldību, un to uzņēmumu finanšu līdzekļiem);
5.2.3. citu izdevumu segšanai, kas saistīti ar asociācijas darbību.
5.3. Par asociācijas naudas līdzekļu izlietošanu atbild Valde savas kompetences ietvaros, bet kontroli veic revīzijas
komisija.
5.4. Finanšu gads ilgst no 1.janvāra līdz 31.decembrim.
5.5. Asociācijai ir pienākums LR likumdošanā noteiktajā kārtībā maksāt nodokļus.

6.nodaļa
LIKVIDĀCIJA UN REORGANIZĀCIJA,
DALĪBA CITĀS ORGANIZĀCIJĀS
Likvidācija
6.1. Asociācijas darbība izbeidzas, kad kopsapulce pieņēmusi lēmumu par likvidāciju.
6.2. Lēmums par asociācijas likvidāciju triju dienu laikā jāpaziņo LR Uzņēmumu reģistram, pievienojot likvidācijas
sapulces protokolu ar dalībnieku personas datiem.
6.3. Pēc lēmuma par likvidāciju pieņemšanas kopsapulce ieceļ likvidācijas komisiju trīs locekļu sastāvā. No
likvidācijas komisijas iecelšanas brīža Valde savu darbību pārtrauc. Likvidācijas komisijas locekļi var būt arī Valdes
locekļi.
6.4. Pēc asociācijas dalībnieku motivētas prasības, LR Uzņēmumu reģistrs var nozīmēt likvidācijas komisijas sastāvu
pēc saviem ieskatiem. Šādā gadījumā komisijas darbu apmaksā no asociācijas līdzekļiem.
6.5. Par asociācijas likvidāciju tiek izziņots likumdošanā noteiktā kārtībā.
6.6. Likvidācijas periodā asociācijai saglabājas juridiskas personas statuss un nosaukums, kuram pievieno vārdu
"likvidējamā".
6.7. Likvidācijas komisija pabeidz iesāktos projektus un darījumus, pārdod asociācijas mantu, iekasē no debitoriem
asociācijai pienākošās summas, samaksā parādus, apmierina citas pretenzijas un nodod asociācijas dokumentus
glabāšanai Valsts arhīvam.
6.8. Ja izpildot visas asociācijas parādu saistības, atliek manta vai naudas līdzekļi, likvidācijas komisija to nodod
institūcijai, ko norādījusi pēdējā kopsapulce, pieņemot likvidācijas lēmumu. Atlikušo naudu un mantu nedrīkst sadalīt
starp asociācijas dalībniekiem. Ja asociācijā bijusi ieguldīta valsts vai pašvaldības manta vai naudas līdzekļi, tā pāriet
valsts vai attiecīgās pašvaldības īpašumā.
6.9. Asociācija uzskatāma par likvidētu un zaudē juridiskas personas statusu no brīža, kad tā tiek izslēgta no LR
Uzņēmumu reģistra.
Reorganizācija
6.10. Par asociācijas reorganizāciju, apvienojoties ar citu organizāciju, sadaloties vai pievienojoties citai organizācijai,
lēmumu pieņem kopsapulce.
6.11. Lēmums triju dienu laikā jāpaziņo LR Uzņēmumu reģistram.
6.12. Ja asociācija sadalās vairākās jaunās sabiedriskās organizācijās, jautājumu par tās īpašuma un finansu līdzekļu
sadalīšanu izlemj kopsapulce.
6.13. Ja no asociācijas atdalās dalībnieku grupa (vai tiek izslēgta) un nodibina jaunu sabiedrisko organizāciju, tai nav
tiesības saņemt atpakaļ iestāšanās maksu vai daļu no asociācijas īpašuma.
6.14. Citu ar reorganizāciju saistīto jautājumu risināšanā jāvadās no LR likumdošanas normu prasībām.
Dalība citās sabiedriskajās organizācijās
6.15. Par asociācijas dalību citā sabiedriskā organizācijā (tajā skaitā nodibinājumā) kā biedram un/vai dibinātajam
lēmumu pieņem kopsapulce statūtos noteiktajā kārtībā;
6.16. Valde pieņem lēmumus un ieceļ asociācijas pārstāvjus darbībai citās sabiedriskās organizācijās (tajā skaitā
nodibinājumā), kurās asociācija ir biedrs un/vai dibinātājs;
6.17. Par asociācijas izstāšanos no sabiedriskās organizācijas (tajā skaitā nodibinājuma) lemj Kopsapulce statūtos
noteiktajā kārtībā.
Rīgā, 2010.gada 14.maijā

Kontakti

Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācija (LNPAA)

Emīlijas Benjamiņas iela 5, Rīga 1050, Latvija

Telefons: +371 29154340

Reģistrācijas numurs: 40008042144

Banka: CITADELE BANKA A/S PARXLV22

Konts: LV62PARX0078999940001

loading

LNPAA 2021